Wikia

Ikenie to yuki no setsuna

Project Setsuna of in het Japans Ikenie to Yuki no Setsuna (いけにえと雪のセツナ), is een Japanse role-playing game voor PlayStation 4 en PlayStation Vita. Het is ontwikkeld door de studio Tokyo RPG Factory van Square Enix en zal verschijnen in het voorjaar van 2016.

Ontwikkeling Edit

Na de opening van de site voor Tokyo RPG Factory eerder dat jaar, werd de officiële site van Project Setsuna geopend op 17 september 2015 op http://www.jp.square-enix.com/setsuna/. De Japanse prijs en release date (18 februari 2016) van het eerste spel werden bekendgemaakt op 17 november 2015.

Het concept van het spel was om de sfeer van de oude Japanse RPG's op te roepen, en Project Setsuna is daarom gemaakt in de stijl van de jaren '90 in de Japanse game-industrie, zoals bijvoorbeeld Chrono Trigger.

Verhaal Edit

Protagonist ontmoet Setsuna

Setsuna stelt zich voor aan de protagonist

Op een eiland bestaat er een traditie om met een offer boosaardige geesten gunstig te stellen. Op die manier zijn er ze er tot nu toe in geslaagd om deze geesten te kalmeren. Het is echter nog geen tijd voor de volgende offerceremonie, of ze lijden alweer onder een plaag van demonen.

Daarom denken de eilandbewoners er weer over om opnieuw een offer te maken. Ze kiezen hiervoor het achttienjarige meisje Setsuna, die op pad gaat om zichzelf op te offeren zodat haar eiland van de demonen gered wordt.

Speltechnieken Edit

Ph02 3 3

Magische aanval van Setsuna

Project Setsuna werd bewust als traditioneel RPG gemaakt in de stijl van de jaren '90, met als doel de fans van de oudere games aan te spreken. Het beeld in Project Setsuna wordt voornamelijk getoond vanuit het toen veelgebruikte vogelperspectief. De gevechten zijn turn-based en er zijn verschillende interessante combo-gevechtsacties die uitgevoerd kunnen worden.

Gevechtsysteem Edit

X-ori

Aanval van de protagonist, hier het meest opgeladen

Het gevechtsysteem dat in Project Setsuna wordt gebruikt is gebaseerd op Active Time Battle (ATB) 2.0 van Chrono Trigger. ATB 2.0 is een beurtsysteem waarbij niet elk personage evenveel aan bod komt, maar afhankelijk van hoeveel laadtijd de aanvallen nodig hebben: een personage kan dan aan beurt gekomen is wanneer het voldoende is opgeladen.

Bronnen Edit